Salgs- og leverancebetingelser (erhverv)
1.1 Gældende for salg og leverance fra Marketingkonsulenten ApS, CVR-nr.: 42839043 (herefter benævnt “Marketingkonsulenten”)
(Salgs- og leverancebetingelser gældende fra og med den 15. november 2024)
Følgende salgs- og leverancebetingelser er bindende for et hvert salg eller enhver leverance fra Marketingkonsulenten af produkter og ydelser, og bør derfor læses grundigt før afgivelse af ordre. Salgs- og leverancebetingelserne er en integreret del af aftalevilkårene, og vil fremgå af Marketingkonsulentens hjemmeside og vedlagt kundeaftalen samt ordrebekræftelsen.
2. Definitioner og generelle bestemmelser
2.1 Disse handelsbetingelser er bindende for enhver aftale indgået med Marketingkonsulenten, medmindre andet aftales skriftligt.
2.2 Ydelser og produkter (herefter benævnt “Ydelser”) leveret af Marketingkonsulenten, herunder, men ikke begrænset til, hosting, performance marketing, assistance til Google Ads, SEO-optimering, Cookiebot, e-mailopsætning og Facebook-Ads, er alle omfattet af disse handelsbetingelser som supplement til kundekontraktens aftalte indhold. Nærværende betingelser samt øvrigt skriftligt materiale så som ordrebekræftelse og kundeaftalen, hvis sådan er indgået, udgør kontraktgrundlaget for alle produkter og Ydelser leveret af Marketingkonsulenten.
2.3 “Kunde(n)” defineres som den virksomhed, fysiske som juridiske personer, der indgår aftale med Marketingkonsulenten.
2.4 Medmindre andet er aftalt, er bindingsperioden for nye Ydelser ydet af Marketingkonsulenten 6-12 måneder, afhængigt af produkt og/eller Ydelse, hvilket for den enkelte Ydelse vil fremgå af kundeaftalen. Opsigelse efter bindingsperiodens udløb er løbende måned + 1 måned. Aftalen fornys automatisk indtil opsigelse måtte blive afgivet af Kunden skriftligt overfor Marketingskonsulenten.
2.5 Kunden er til enhver tid bundet af aftalen, hvis kundekontrakten er underskrevet af begge parter eller ordrebekræftelse afsendt, og kunden ikke inden rimelig frist har anfægtet indholdet heri.
2.6 Tredjepartsleverancer er ikke omfattet af disse betingelser.
2.7 Hvis Kunden og Marketingkonsulenten har underskrevet en kundekontrakt, vil begge parter være bundet af såvel kundeaftalen samt nærværende handelsbetingelser. I tilfælde af, at Marketingkonsulenten og Kunden ikke indgår en aftale ved en kundekontrakt, fremsendes en ordrebekræftelse fra Marketingkonsulenten til Kunden som i stedet vil være aftalegrundlaget sammen med nærværende handelsbetingelser.
2.8 Nærværende betingelser gælder for alle projekter, Ydelser og produkter uanset hvorledes aftalen er indgået.
2.9 Indgåelse aftaler mellem Marketingkonsulenten og Kunden anses for gyldig i følgende tilfælde:
– ved indgåelse af kundeaftale
– ved modtagelse af ordrebekræftelse der ikke er gjort skriftlig indsigelse over straks efter modtagelsen
– mundtlig ved møder, telefoniske aftaler samt anden mundtlig aftale indgåelse, som altid vil blive bekræftet ved en kundeaftale og/eller ordrebekræftelse.
2.10 Projekter og Ydelser defineres som en fællesbetegnelse for samtlige af Marketingkonsulentens tilbudte ydelser, herunder, men ikke begrænset til, projektbaserede-, timebaserede- eller abonnementsydelser.
2.11 Hvis Kunden opsiger samarbejdet i løbet af bindingsperioden, er Kunden forpligtet til at honorere Marketingkonsulenten i overensstemmelse med kundeaftalen og/eller ordrebekræftelsen, for udført arbejde samt tab ved at aftalen ikke gennemføres i bindingsperioden.
Marketingkonsulenten leverer tjenester både på fastprisbasis og timebaseret. Medmindre andet er specificeret, vil Ydelser blive faktureret efter medgået tid.
3. Betaling og prissætning
3.1 Medmindre andet er aftalt, fakturerer Marketingkonsulenten efter faktisk tidsforbrug og til gældende standard timepris
3.2 Standard timepris for konsulenter ansat i Marketingkonsulenten er kr. 1.000 / time excl. moms for alle Ydelser, medmindre andet fremgår af kundekontrakten og/eller ordrebekræftelsen.
3.3 Fakturering sker månedligt fremadrettet.
3.4 Betalingsfrist er 8 dage efter fakturaudstedelse.
3.5 Tidsforbrug ved og udgifter til transport, møder mv. medregnes i det faktiske tidsforbrug.
3.6 Marketingkonsulenten har ret til betaling af den medgåede tid efter timeprisen anført i pkt. 3.2 ved enten hel eller delvis overdragelse af et igangværende projekt til tredjepart, også for den tid, som overdragelsen medfører.
3.7 I tilfælde af betalingsmisligholdelse pålægges Kunden et rykkergebyr på 100,00 kr. pr. udsendt rykkerskrivelse samt kompensationsgebyr pr. faktura. Hvis betaling fortsat udebliver, vil Marketingkonsulenten betragte dette som væsentlig misligholdelse, hvorefter aftalen kan ophæves, og Marketingkonsulenten er berettiget til fuld betaling uanset pkt. 2.11 efter aftalen samt erstatning efter dansk ret. Marketingkonsulenten har ret til at træffe de nødvendige inkassoskridt – retlige som udenretlige – for at sikre inddrivelse af kravet. Der tillægges morarenter i overensstemmelse med gældende rentelov.
3.8 Marketingkonsulenten er berettiget til med øjeblikkelig virkning at ophæve aftalen i tilfælde af Kundens konkurs eller ved dennes rekonstruktion eller anden insolvensbehandling.
3.9 Alle angivne beløb er i danske kroner og excl. moms.
4. Rettigheder
4.1 Rettighederne til det leverede arbejde overgår til Kunden når fuld betaling er indgået til Markedskonsulenten, mens alle rettigheder vedrørende Marketingkonsulentens Ydelser, herunder samtlige vilkår, beskrivelser, forfattet tekst, data, knowhow og fremgangsmåder alene tilhører Marketingkonsulenten indtil betaling er modtaget.
4.2 Markedskonsulenten kan således standse yderligere Ydelser, samt afbryde Ydelser med den virkning, at Kunden ikke opnår det ønskede resultat fra Marketingskonsulentens Ydelser, hvis betaling ikke sker efter 1. rykker.
4.3 Enhver krænkelse af Marketingkonsulentens rettigheder vil medføre retsforfølgning og erstatningsansvar.
5. Fortrolighed og markedsføring
Alle oplysninger om Kunden samt personfølsomme oplysninger om Kunden og evt. andre involverede, som Marketingkonsulenten måtte komme i forbindelse med under arbejdet for Kunden, behandles fortroligt. Oplysningerne opbevares i anonymiseret form. Marketingkonsulenten behandler enhver personfølsom oplysning i overensstemmelse med Databeskyttelsesforordningen.
5.1 Medmindre andet er aftalt, har Marketingkonsulenten ret til at anvende Kunden som reference samt fremvise det til Kunden udførte arbejde i markedsføringsøjemed, så længe reglerne i pkt. 5.1 iagttages.
6. Force Majeure
6.1 Såfremt Marketingkonsulenten som følge af force majeure ikke kan opfylde aftalen med Kunden, er Marketingkonsulenten berettiget til inden 14 dage efter hindringens opståen at annullere aftalen helt eller delvist uden at parterne herefter har krav mod hinanden. Som force majeure anses en hindring uden for Marketingkonsulentens kontrol, som Marketingkonsulenten på tidspunktet for aftalens indgåelse ikke med rimelighed kunne forventes at have taget i betragtning eller have undgået, herunder hacking eller andre sidestillede tredjemandshandlinger uden for Marketingkonsulentens kontrol.
7. Lovvalg og værneting
7.1 Alle aftaler med Marketingkonsulenten reguleres efter dansk ret.
7.2 Uoverensstemmelser eller tvister søges i første omgang løst i mindelighed, mens sagsanlæg skal afgøres ved Københavns Byret som 1. instans.
8. Linkbuilding
8.1 Marketingkonsulenten fraskriver sig ansvaret for eventuelle brudte links som følge af ophørte domæner eller nye interne politikker hos tredjepart. Marketingkonsulenten refunderer ikke for allerede erlagte betalinger ved brudte links, ligesom Marketingskonsulenten fraskriver sig ethvert ansvar herfor.
9. Mangler og reklamation
9.1 Ved modtagelse af et af Marketingkonsulentens produkter eller Ydelser, skal Kunden straks foretage en sådan undersøgelse af produktet eller Ydelsen, som ordentlig forretningsbrug kræver.
9.2 Såfremt Kunden vil påberåbe sig en mangel, skal Kunden straks efter, at manglen er eller burde være opdaget, give Marketingkonsulenten skriftlig meddelelse herom samt anføre, hvori manglen består. Såfremt Kunden har opdaget eller burde have opdaget manglen, hvor der ikke straks reklameres som anført, kan manglen ikke senere gøres gældende.
10. Ansvarsbegrænsning, erstatningsansvar og produktansvar
10.1 Marketingkonsulenten fraskriver sig ethvert ansvar for eventuelle konsekvenser, negative resultater eller økonomisk tab afledt af en ydelse eller produkt leveret af Marketingkonsulenten, i tilfælde hvor Kunden, enten direkte eller indirekte, foretager ændringer i, eller på anden måde påvirker den leverede Ydelse og/eller produkt, uden forudgående skriftlig tilladelse fra Marketingkonsulenten.
10.2 I tilfælde af driftsnedbrud hos tredjepart kan erstatningskrav eller afslag mod Marketingkonsulenten ikke gøres gældende.
10.3 Marketingkonsulenten tager forbehold for fejlskrift og slåfejl i egne forfattede tekster, vilkår, fremsatte tilbud m.v., således at erstatningskrav eller afslag mod Marketingkonsulenten ikke kan gøres gældende herfor. Kunden opfordres til at foretage behørig korrekturlæsning forinden brug iværksættes.
10.4 Marketingkonsulentens erstatningsansvar uanset årsag eller tab hos Kunden kan aldrig overstige prisen for Ydelsen og/eller produktet i bindingsperioden.
11. Ændringer i handelsbetingelserne
11.1 Marketingkonsulenten forbeholder sig retten til at ændre i Salgs- og leverancebetingelser løbende. Ændringer vil blive meddelt kunder med en varighed på min. 1 måned før ikrafttræden, ligesom de til enhver tid gældende Salgs- og leverancebetingelser vil fremgå af Marketingskonsulentens hjemmeside.
November 2024